Kaval Kemiği Nasıl Güçlendirilir?

0

Sağlam tekmeler için dayanıklı kemiklere sahip olmayı her dövüşçü ister. Sert alt seviye tekmeler ve bloklar sırasındaki çarpışmalar en çok can yakan anlardır. Bu anlarda dayanıklı olan sporcular rakiplerine büyük hasarlar verebilirler. Ne yazıkki daha sağlam kaval kemiklerine sahip olmak için spor salonları ve internette dolaşan birçok efsane mevcut.

Çoğumuz Muay Thai sporunu ilk olarak Van Damme filmlerinde izledik ve öğrendik. Bu gibi filmlerde abartılan sahneler ve bunlardan esinlenen internet efsaneleri yüzünden kendinizi sakatlamadan önce bu başlığı iyice okumanızı tavsiye ediyorum.

Ne yazıkki sporcuların çoğu sert tekmeler için kemiklerindeki sinirleri uyuşturmaya veya sinirleri öldürmeye çalışmaktadır. Bir kısmı ise Van Damme ya da Buakaw gibi muz ağaçları tekmelemeleri gerektiğine inanmaktadırlar. Aralarında biraz daha tecrübeli olup kendilerine güvenenler ise Tong Po gibi dağlara taşlara tekme atmakla meşguller. Tabi birde dakikalarca kemiklerine demir çubuklar sürtenler var.

Gelin kendimizi sakatlamadan kemiklerimiz nasıl daha sağlam olur ve acıya nasıl daha fazla tolerans gösterebiliriz açıklayalım.

Acı daha çok şartlanma ile alakalıdır. Sinirlerinizi kaybederseniz herşeyinizi kaybedersiniz. Tekmeleri hissetmeyen dövüşçü yoktur. Şartlanmış dövüşçü vardır.


Geçmişten Bir Olay : Dünya Muay Thai Konseyi, Noppadon Chalor – Bandasak Chaiyasan müsabakasında gerçekleşen nakavt sonucu Chaiyasan’ın kaval kemiğinin röntgenini çekme talebinde bulundu. Röntgende kaval kemiği titanyumdan yapılma bir plakayla kaplanan Chaiyasan, konsey tarafından ringlerden uzaklaştırıldı.

 

Daha önce bahsettiğim sert ve acı verici darbeler yerine küçük darbeler ile kemiğinizde mikro kırıklar oluşur ve zamanla bu kırıklar iyileşerek kemik daha güçlü bir yapıya sahip olur.  Bunun içinde evinizin etrafında muz ağaçları olmasına gerek yoktur.

Muay Thai antrenmanları dışında ekstra zaman harcamadan , kum torbalarına belki binlerce kez sert tekmeler atmalısınız. Her antrenmanda sağ ve sol bacağınız ile atabildiğiniz kadar kez tekme atın.

Hafif sparringler yapın. Tekmelere nasıl tepki vermeniz gerektiğine alışın. Saldırı ve savunma anında tekmenin nasıl hissetirdiğini anlayın. Böylece yavaş yavaş sertliğe kendinizi alıştırın fakat spora yeni başlamışsanız ya da çok sert sparringler yapacaksanız kaval koruyucularınızı mutlaka giyin.

Ağırlık antrenmanları yapın. Araştırmalar alt vücut için yapılan squat, lunge, sıçrama gibi ağırlık çalışmalarının kemik yoğunluğunu arttırdığını göstermiştir.

Muay Thai sporcuları bol bol koşarlar. Özellikle Tayland’da sporcular günde 10 km’yi bulan uzun koşular yaparlar. Bu koşular sayesinde dayanıklılıklarını arttırırlar. Bu dayanıklık ringde sizi toparlayan ve ayakta tutan en önemli şeydir. Bunun dışındaki en büyük faydası ise koşu sırasında atılan adımların titreşimi ve yerçekimi ile ağırlığımız bacak kemiklerine baskı uygular ve bu baskı sonucu kemik yoğunluğu artarak bacakların güçlenmesini ve doğal olarak daha sert kaval kemiklerini sağlar.


Tüm bu çalışmaları yapın ve asla acele etmeyin. İstediğiniz seviyede dayanıklılığa ulaşmanız yıllar sürebilir. Sabırlı olun. Yeteri kadar dinlenin ve hayallerinizin peşinden koşmaya devam edin.

Chok Dee!